Publikacja postu na blogu to dopiero początek. Aby stworzone treści znalazły swoich odbiorców, należy umiejętnie zadbać o ich promocję. Social media, wpisy gościnne i e-mail marketing – jak wypromować bloga, przyciągnąć czytelników i budować długoterminowe relacje z odbiorcami?
Audyt strony – odpowiednie warunki do promocji
Zanim przejdziesz do promowania swojego bloga, upewnij się, że spełnia on wszystkie standardy techniczne. Przeprowadź audyt strony, który pomoże Ci zidentyfikować i wyeliminować ewentualne problemy – takie jak zawodny hosting, brak certyfikatu SSL czy niedostosowanie do urządzeń mobilnych. Zwróć uwagę na czas ładowania witryny oraz jej strukturę i nawigację. Do często występujących mankamentów należą zepsute linki czy zduplikowane treści.
Gdy zyskasz pewność, że Twoja strona przyjazna jest zarówno dla czytelników, jak i algorytmów Google, możesz przystąpić do aktywnego promowania bloga.
Posty na mediach społecznościowych
Promocja bloga w mediach społecznościowych to doskonały sposób na zwiększenie widoczności. To też dobra przestrzeń do nawiązania relacji z czytelnikami, poznania ich oczekiwań i preferencji. Prowadząc fanpage na Facebooku, możesz na bieżąco udostępniać linki do swoich postów, a odbiorcy mogą podawać je dalej. Początkowo trudno jednak o tego typu ruch organiczny, więc możesz zdecydować się na wykupienie reklam, które poprawią Twoje zasięgi. Instagram sprawdzi się w przypadku tych nisz tematycznych, w których aspekt wizualny ma największe znaczenie przy promocji. Oprócz zdjęć i filmów warto tam także udostępniać codzienne relacje i prowadzić transmisje live. TikTok to dobry wybór, jeśli Twoją grupą docelową są młodsze pokolenia, a LinkedIn sprawdzi się w branżach o bardziej profesjonalnym zacięciu.
Platforma | Zalety | Wady |
---|---|---|
|
|
|
TikTok |
|
|
|
|
Wpisy gościnne – guest blogging
Wpisy gościnne to sposób na dotarcie do nowej społeczności, zwiększenie ruchu na stronie oraz zdobycie rozpoznawalności w swojej niszy. Czym jest guest blogging? To forma współpracy, która polega na publikowaniu artykułów na zewnętrznych blogach czy portalach. Może odbywać się za darmo, płatnie lub w formie wymiany z innym twórcą treści. Najważniejsze, aby dostarczane przez Ciebie teksty były wartościowe, angażujące i zgodne z tematyką danej strony. Wtedy na pewno zdobędziesz uwagę nowych czytelników. Wpisy gościnne przynoszą także długofalowe korzyści – udostępniony artykuł może generować ruch przez długie lata.
E-mail marketing i budowanie więzi
Aby na bieżąco informować swoich czytelników o nowościach na blogu, zapewnij im możliwość zapisania się do bazy mailingowej. W regularnie przesłanym newsletterze możesz zamieszczać informacje o dodanych wpisach, wprowadzonych zmianach czy planowanych wydarzeniach. Nie zapominaj też o innych formach nawiązywania więzi z odbiorcami. Publikując treści, zadawaj pytania oraz zachęcaj innych do dyskusji i dzielenia się swoimi refleksjami. Odpowiadaj na komentarze czytelników i staraj się, aby Twoje wypowiedzi były merytoryczne i pomocne – także te, które zostawiasz pod zewnętrznymi wpisami. Obecność na innych blogach lub stronach branżowych to kolejny sprawdzony sposób na promocję własnej strony.